Naamkeuze Kyan en Skye!

Nadat Stefanie haar verhaal heeft gedaan over de namen van Abel en Roïn, leek het me leuk om onze naam keuze ook te delen. We krijgen vaak te horen dat ze Kyan en Skye unieke en aparte namen vinden.
Waarom zochten wij deze namen uit en wat waren andere namen op ons lijstje?

20170616_083855

Kyan
Toen ik zwanger was van Kyan waren we er van overtuigd dat het een meisje was, en hadden we ook best snel een meisjesnaam. We deden met 17 weken een echo en in plaats van een meisje groeide er een jongentje in m’n buik. Even omschakelen en dus ook een jongensnaam verzinnen, want die hadden we nog niet.
Corné kwam al snel op de proppen met Ryan en Liam. Ik heb altijd gezegd dat als ik een zoon zou krijgen, hij Jayden James zou heten, naar de zoon van Britney Spears. Ja echt!
Maar Corné voelde daar niks voor, alleen ik kon de naam Ryan echt niet vloeiend uitspreken. Ik heb een rollende R, dus het komt er niet zo lekker uit! Dat werd hem dus ook niet.

We wilde graag een unieke naam, die je niet kan verkleinen en niet vaak hoort. Een korte en stoere naam! Op een avond dacht ik, waarom de ‘R’ niet vervangen voor een ‘K’! KYAN!
Ik dacht toen ik zwanger was dat we hem misschien ook weleens Ky zouden gaan noemen, maar dit is (gelukkig) nog nooit gebeurd!

20170616_1851261

Skye
Toen ik zwanger was van Skye hoopte ik zo erg op een meisje, (ja, ik had zeker een voorkeur) dat we met bijna 15 weken een echo lieten doen! Een meisje en dus mochten we aan de meisjes namen. De naam die we bij Kyan hadden, leek te veel op Kyan z’n naam en hoorde eigenlijk ook bij die zwangerschap.
Ook dit keer hadden we wat eisen. Het moest lekker klinken in combinatie met Kyan en het liefste 4 letters en een ‘Y’ erin. Een lieve maar ook zeker stoere naam!
Corné zag op een gegeven moment de naam Skye op een aftiteling van een Marvel film en toevallig was ik die naam op een site met unieke namen ook tegengekomen.

We hebben lang getwijfeld, Corné vond de naam Zoey ook mooi en ik bleef hangen bij Skye. We hebben heel vaak met een bakje papiertjes gezeten of lieten Kyan een poging van kiezen doen, haha! Uiteindelijk hakte we met 33 weken de knoop door. SKYE!
Geschreven met een ‘E’ er achter, vanwege de 4 letters maar ook omdat het mooier staat.

20170515_1451501

Ik zei in de zwangerschap van Kyan al, ik wil geen naam die je af kan korten. Maar toen eenmaal Skye geboren was, werd het toch wel snel Skye’tje. Het klinkt gewoon heel schattig.

Nadeel aan unieke en wat aparte namen is dat we ze heel vaak moeten spellen en mensen kunnen het op de raarste manier schrijven. Zo werd Skye een keer als ‘Skai’, geschreven. Vreselijk! Ook vragen mensen vaak hoe je Kyan uitspreekt. Op z’n Engels, dus Ky-jun. Ik vind persoonlijk de Ky-jan versie niet mooi!
Bij Skye dachten ze in het begin nog weleens dat het om een jongetje ging, gelukkig is dat sinds ze langer haar heeft verleden tijd!

Het mooie aan deze namen is dat ze allebei Iers zijn, niet bewust gedaan, maar toch wel een leuk feitje. De namen passen goed bij elkaar!

Liefs Jessica! ❤

Een gedachte over “ Naamkeuze Kyan en Skye!

  1. anja26 zegt:

    Moest heel erg wennen aan de naam Kyan, je vader sprak het altijd uit als ky an( maar dan aan elkaar he)
    Weet nog goed dat Corne zei toen ze geboren was, en de naam is…….. (ik dacht daar komt het weer een aparte naam) Skye. O dat viel mee. Nu ben ik er aan gewend.
    Hele leuke namen en als ik ze roep zie ik wel eens mensen kijken van, wat zegt ze nu.😀😀

Plaats een reactie